Tingkatkan Sistem Imun secara semulajadi

Ahad, November 27, 2016 Unknown 0 Comments

Assalammualaikum semua ....

Selamat petang, masa cuti-cuti nie terfikir pulak 1 benda nie..

Kalau la Ada peluang BG supplement FREE dkt orang, memang NUTRIFERON la jadi pilihan utama...

Sebab????

Nak sangat semua orang sihat, dapat kurangkan bilangan pesakit dekat hospital ... Kalau nak tau Hospital sekarang Nie dah makin padat sangat dah tau, ibarat kata macam duduk rumah setinggan....

Klu xpercaya boleh try melawat tengok dekat hospital sekarang nie...

Kalau hampa semua nak tau, Nutriferon Nie memang bagus untuk kuatkan sistem imun sebabdalam nutriferon Nie ada interferon
.
APA plak tu interferon Nie???? haaaaaa

Interferon ni macam alarm tau dalam badan....

bila kita makan nutriferon, dia akan galakkan alarm (interferon) ni.

jadi bila alarm tu bagi isyarat, wehhh ada kuman la masuk dalam kau wahai sel, bersedia!

sel pun terbangun, dia akan aktifkan askar2 sekeliling dia dengan askar-askar sekali bertugas.

askar tu pun akan bunuh kuman2 yang ada.

nasib la ada interferon tolong kejut.

kalau takde dia, askar tak perasan mungkin ada kuman terlepas....

Macam tu la tugas interferon dalam badan kita nie, jadi sangat penting la nutirferon nie kan,

Jadi apa tunggu lagi sementara ada promosi nie elok la beli buat stok.

Mencegah lebih baik daripada merawat tau, semoga bermanfaat ilmu yang Mie kongsi hari nie

Nak dapatkan nutriferon boleh WhatsApp na 010.3694948

0 ulasan:

Jenis - Jenis Kanser Yang Anda Perlu Tahu

Jumaat, November 25, 2016 Unknown 0 Comments



Assalammualaikum ...

Sebut je pasal kanser, macam-macam bermain di fikiran betul tak? Jom hari nie Mie nak cerita beberapa jenis kanser yang kita perlu ambik tahu. Penyakit kanser ini akan menyerang lelaki atau perempuan 

Antara Jenis-jenis Kanser adalah : 

1. Kanser Ovari 
2. Kanser Payudara
3. Kanser Mulut
4. Kanser Usus
5. Kanser Paru-paru
6. Kanser Hati 
7. Kanser Prostat
8. Kanser Rahim 
9. Kanser Servik 
10. Kanser Tekak 
11. Kanser Darah/ Leukemia
12. Kanser Kalenjar Air Liur
13. Kanser Limpa
14. Kanser Hidung 
15. Kanser Tulang 
16. Kanser Kulit
17.Kanser Perut

Rawatan Kanser ini selalu akan dirawat dengan kaedah kimo, kaedah ini adalah bertujuan mematikan sel kanser, tetapi ada juga alternatif lain bagi mencegah/ merawat kanser ini dengan pengambilan supplemen dan supplemen yang dicadangkan adalah vivix

Bagaimana Vivix membantu pesakit kanser??


Vivix merupakan makanan tambahan yang mempunyai khasiat yang sangat tinggi dalam membantu memulihkan sel-sel yang rosak akibat serangan kanser. Kandungan bahan di dalam vivix terdiri daripada bahan yang dipercayai dapat membantu sel-sel yang terjejas ini untuk kembali pulih dan dapat berfingsi seperti sediakala. Secara tidak langsung akan menyekat dari sel-sel kanser untuk terus merebak.
Bagaimana vivix bertindak dalam membantu pesakit kanser siaht kembali?
Terdapat 4 cara atau mekanisma vivix bertindak. 

1. Membaiki dan melindungi sel DNA
2. Memberi kesan positif kepada pengawalan genetik.
3. Memberi tenaga kepada sel yang lemah. Sumber tenaga sel adalah daripada mitochondria.
4. Melambatkan pembentukan protin AGE (Advanced Glycation End Products)


Dengan cara ini vivix membantu pesakit kanser dalam melawan sel-sel kanser yang aktif di dalam badan 

Anda boleh hubungi saya di talian 010.3694849 untuk mendapatkan vivix sekarang.....
Ingin membuat belian vivix dengan penjimatan sehingga RM100?? Anda boleh mendaftar keahlian secara percuma sahaja

Hubungi saya segera untuk terma dan syarat

0 ulasan:

Bagaimana Leukemia (Kanser Darah) boleh terjadi dan dirawat

Rabu, November 16, 2016 Unknown 0 Comments






Assalammualaikum ...

Hari nie Mie tertarik nak berkongsi mengenai Leukemia( Kanser Darah), itu pun sebab baru saja ziarah anak sahabat yang terkena penyakit Kanser Darah nie. Mudah-mudahan kedua ibu bapanya tabah menghadapi ujian ini.

Disini Mie nak kongsi apa yang sebenarnya penyakit Kanser Darah nie atau lebih dikenali dengan penyakit Leukemia. Hasil rujukan dari sumber yang sahih iaitu web myhealth 

Ketahui lebih lanjut apakah itu leukemia, bagaimana ia terjadi, komplikasi yang terjadi dan apakah rawatan yang akan di lakukan kepada pesakit. Ingat ye tanda-tanda leukemia perlu juga anda ambil tahu.


Leukemia (Kanser Darah)


Apakah itu leukemia?

Leukemia adalah sejenis kanser darah yang terjadi dari sum-sum tulang. Sum-sum tulang adalah merupakan satu organ yang menghasilkan darah yang terdapat di dalam kesemua tulang dalam tubuh badan manusia. 

Sel-sel leukemia merupakan sel kanser yang luar biasa dan ia berupaya membiak dengan cepat serta hidup lebih lama bebanding sel-sel darah yang normal. 

Tahukah anda bahawa sel-sel leukemia ini mampu menghapuskan fungsi sum-sum tulang dan ia juga menghalang penghasilan sel-sel darah yang normal.

Leukemia ini terdiri dari pelbagai jenis dan anda juga perlu ketahui jenis leukemia yang dihadapi, ini adalah kerana cara rawatan dan peluang untuk sembuh adalah berbeza mengikut jenis
Terdapat 2 jenis leukemia yang utama iaitu :

1. “Acute Leukaemia” 
2. “Chronic Leukaemia”.

Kedua-dua jenis leukemia ini adalah berbeza dari segi kematangan dan kepantasan sel-sel kanser itu membiak dalam tubuh.

“Acute Leukaemia” adalah sel kanser yang kurang matang dan membiak dengan pantas jika hendak dibandingkan dengan “Chronic Leukaemia” yang terdiri daripada sel kanser yang matang dan membiak dengan perlahan.
Setiap jenis leukemia ini pula dibahagikan kepada dua bentuk utama bergantung kepada sel darah asal dimana leukemia ini mula terjadi iaitu dari jenis “myeloid” atau “lymphoid”. Dengan ini terdapat 4 kumpulan penyakit leukemia yang utama iaitu ;
·         Acute Lymphoblastic Leukaemia (ALL)
·         Chronic Lymphocytic Leukaemia (CLL)
·         Acute Myeloid Leukaemia (AML)
·         Chronic Myeloid Leukaemia (CML)

Apakah yang menyebabkan terjadinya leukemia?
Adalah diketahui bahawa leukemia boleh terjadi apabila berlaku kerosakan yang penting dalam bahan genetik sel itu. Kebiasaannya punca kerosakan itu tidak dapat dikenalpasti tetapi kesannya dapat dilihat dengan jelas menggunakan teknologi yang canggih.
Terdapat beberapa faktor yang boleh meningkatkan risiko seseorang itu mendapat penyakit leukemia. Contohnya;
·         Pendedahan kepada radiasi
·         Pendedahan kepada ubat “chemotherapy” pada masa yang lampau
·         Pendedahan kepada bahan kimia tertentu contohnya benzene
·         Dilahirkan dengan penyakit genetik tertentu

Tanda-Tanda Penyakit Leukemia
Tanda-tanda penyakit leukemia berpunca dari kegagalan sum-sum tulang menghasilkan sel-sel darah yang normal. 

1.  Keletihan (disebabkan kekurangan darah merah)
2. Lebam-lebam atau tanda-tanda pendarahan disebabkan kekurangan sel darah platelet 
3.  Demam yang berpanjangan. 
4.  Kekurangan selera makan 
5.  Turun berat badan yang ketara 
6.  Kesakitan dalam tulang dan sendi.

Komplikasi
Leukemia yang tidak dirawat akan menyebabkan pendarahan yang serius,  seperti pendarahan dalam otak atau jangkitan yang serius seperti jangkitan bakteria dan kulat. 
Disamping itu, kesesakan nafas dan kesakitan dada boleh juga berlaku akibat kekurangan sel darah merah. Kebiasaannya penyakit “Acute Leukaemia” yang tidak dirawat akan membawa maut dalam masa yang singkat.
Penyakit leukemia adalah tidak berjangkit dan tidak diwarisi.

Rawatan
Pada hari ini, penyakit leukemia dapat dirawat dengan baik sekiranya tindakan awal diambil. Rawatan pula adalah berbeza bergantung kepada jenis leukemia. Penyakit leukemia yang akut memerlukan rawatan “chemotherapy” yang intensif dan dalam kes-kes tertentu pemindahan sum-sum tulang. 

Tujuan rawatan adalah untuk menghapuskan sel-sel leukemia dan membenarkan sel-sel darah yang normal pulih kembali. Dalam kes-kes yang berisiko tinggi untuk berulang, rawatan pemindahan sum-sum tulang adalah disyorkan. Dengan rawatan moden, penyakit leukemia mampu disembuhkan.
Penyakit “Chronic Leukaemia” pula biasanya boleh dikawal dengan mengambil ubat. Contohnya penyakit “Chronic Myeloid Leukaemia” (CML) boleh dikawal dengan amat memuaskan dengan menggunakan sejenis ubat yang dinamakan “Tyrosine Kinase Inhibitor”. 

Kini, pesakit CML mampu hidup dengan normal tanpa apa-apa tanda penyakit untuk jangka masa yang amat lama. 

Hasil pemeriksaan jenis-jenis penyakit Leukemia dan juga pemeriksaan sum-sum tulang yang dijalankan seperti di bawah :
Normal

Acute Lymphoblastic Leukaemia
Acute Myeloid Leukaemia

Chronic Lymphocytic Leukaemia
Chronic Myeloid Leukaemia

Pemeriksaan sum sum tulang

Selain itu juga, Leukemia boleh juga dirawat dengan vivix dan nutriferon. Sel-sel kanser yang merebak di dalam badan dapat dikawal dan dirawat dengan pengambilan vivix dan nutriferon shaklee

Bagaimana Nutriferon boleh membantu??

Mengukuhkan Sistem Imun dalam masa 3 hari – Ianya adalah satu-satunya interferon semulajadi didunia. Kajian-kajian telah menunjukkan bahawa interferon ini mampu merangsang dan mempertingkat secara keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh berfungsi untuk membunuh : T-cells, B-cells dan makrofag.

Melawan Kanser & Tumor – Interferon semulajadi mengandungi poliksakarida yang merangsang dan mengaktifkan immunoglubalin melawan sel-sel tumor dan kanser. 

Selain dari itu, ia juga mampu mengurangkan ketidakselesaan pada waktu rawatan kemoterapi.


Formula unik Nutriferon merangsang pengeluaran makrofag untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman. Sel-sel yang ada akan menjadi lebih sihat.


Bagaimana pula Vivix boleh membantu pesakit kanser?

Bahan-Bahan dalam VIVIX seperti resveratrol bertindak memperbaiki seawal peringkat DNA lagi. Sebab itulah, VIVIX mampu membantu pesakit kanser.


Dapat membantu mempercepatkan penyembuhan luka dan tisu yang rosak terutamanya selepas pembedahan, radioterapi, kemoterapi atau rawatan perubatan lain.


Dapat membantu menghadapi kesan sampingan rawatan dengan lebih baik dan peluang sembuh dengan lebih baik.


Dapat meningkatkan sistem imun / ketahanan badan bagi membolehkan anda melawan kanser.


Mie : 010.364948


0 ulasan:

Testimoni Vivix

Isnin, November 14, 2016 Unknown 0 Comments



Assalammualaikum ...

Ramai yang telah mencuba vivix dan telah merasai kehebatan vivix itu sendiri, saya sendiri juga telah mengamalkan vivix. Saya amalkan vivix semasa berpantang anak ke 3

5 hari berpantang saya dah kuat uruskan diri dan anak, saya berpantang dirumah sendiri dan menguruskan diri dan bayi sendiri 

12 hari berpantang badan dah kuat, tak macam ibu berpantang pun, luka pun cepat je baik ...

Jom kita tengok apa kata pengguna vivix yang lain






Alhamdullillah setelah berikthiar dengan vivix, ini la hasil yang mereka dapat...

Semoga lebih ramai lagi akan sihat dengan vivix, jika anda inginkan lebih info berkaitan vivix, anda boleh hubungi Mie di talian 010●3694948

0 ulasan:

COD VIVIX KAWASAN KANGAR, PERLIS

Jumaat, November 11, 2016 Unknown 0 Comments




Assalammualaikum semua...

Semoga pembaca blog Mie sihat selalu ye

Dalam minggu nie laku keras betul vivix shaklee nie, hari-hari ada je yang cari vivix. Kalau benda yang bagus memang orang akan cari walaupun harganya mahal, tapi kualiti vivix nie setanding dengan harganya tau.

Jadi bagi sesiapa yang perlukan vivix secara Cash On Delivery (C.O.D) bagi kawasan Kangar, Arau, Jejawi, Kuala Perlis, Simpang 4 dan juga Padang Besar boleh la hubungi Mie ok. 



Bagi kawasan yang jauh dan ingin dapatkan juga vivix, perkhidmatan secara pos juga disediakan, jangan risau vivix akan sampai ke tangan anda dalam masa 2 hari sahaja.

Jadi sesiapa yang perlukan vivix secara COD nie, boleh terus hubungi Mie di talian 010.3694948 ok... 


1 Rumah 1 Vivix, antara fakta menarik mengenai vivix yang perlu anda tahu 




Sesiapa sahaja perlukan vivix terutamanya :






Ketahui lebih lanjut mengenai vivix shaklee :




0 ulasan:

2 cara buat belian vivix dengan mudah tanpa perlu keluar rumah

Rabu, November 09, 2016 Unknown 0 Comments



Assalammualaikum semua.....


Sekarang nie permintaan terhadap VIVIX SHAKLEE dah macam goreng pisang panas, sebab banyak sangat keistimewaan vivix nie, tapi bagaimana nak buat belian vivix nie?? Ok hari nie Mie nak kongsi CARA NAK BUAT BELIAN DENGAN MUDAH TANPA PERLU KELUAR RUMAH 


Cara 1 :

Hubungi Mie melalui whatsapp/ telegram di talian 010.3694948, Mie akan uruskan pesanan anda semua sehingga selesai..

Bagi yang inginkan perkhidmatan Cash On Delivery (COD), saya juga menyediakan perkhidmatan tersebut bagi kawasan Kangar, Jejawi, Arau, Kuala Perlis, Simpang 4 serta Padang Besar (semua kawasan ini terletak di Negeri Perlis)


Cara 2 :

Anda juga boleh membuat secara online menggunakan kad debit/kad kredit anda sahaja >> klik sini saya nak beli vivix <<
jangan risau kerana laman web tersebut adalah website sah shaklee malaysia, hanya ikut sahaja semua langkah yang diberikan.



INFO PENTING !!!!

 Bagi sesiapa yang ingin membuat pembelian dengan harga penjimatan sehingga 10% anda disarankan mendaftar sebagai ahli. 
Yuran keahlian RM79 sahaja. 
Anda juga layak mendapat KEAHLIAN secara PERCUMA dengan pembelian 2 botol vivix



Ingin info lanjut mengenai vivix, anda boleh klik link di bawah, semoga bermanfaat untuk semua ye.... 

Berpantang dengan VIVIX, Elakkan Bentan 


0 ulasan:

Minum Tonik Ajaib, Badan Jadi Kurus

Isnin, November 07, 2016 Unknown 0 Comments




Gemuk nie masa kecik memang comel la kan, tapi kalau dah besar sangat la susah, tambah-tambah bila nak uruskan diri...

Mie dulu gemuk juga tau, tapi Mie amalkan vivix.. Alhamdullillah berat badan makin okey sekarang ....

Bagus sungguh vivix nie, semua orang asyik bercerita pasal vivix ja…
Mie pun tadi dok cerita juga minum vivix jadi kurus kan.. Haaaa kalua nak tau vivix nie adalah minuman kesihatan yang TERBAIK antara semua supplement Shaklee.. Yang membantu ramai orang dalam mengatasi semua masalah yang mereka hadapi….

Antara kandungan vivix yang menjadikannya terbaik ialah RESVERATROL iaitu sejenis plolyphenol yang dipanggil phytoalexin, merupakan sejenis bahan yang dikeluarkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan tumbuhan tersebut kepada penyakit..

Resveratrol sangat terbaik untuk bertindak sebagai ANTI-AGING.. Ia melindungi kulit serta melambatkan kesan penuaan..

Ia juga sangat bagus untuk meningkatkan tahap 'kolestrol baik' dan melindungi dari kerosakan arteri sekaligus menjaga kesihatan jantung..

Dan Resveratrol terdapat paling tinggi di dalam ANGGUR MUSCADINE.. Anggur paling mahal dan special kerana saiznya yang lebih besar beserta khasiat di mana ia kaya dengan anthocyanins, antioksidan tinggi yang banyak menunjukkan kesan dalam anti-tumor.. So sangat bagus untuk menghalang tumor dari membesar..

Dalam proses untuk KURUS, Resveratrol memberi kesan dalam pengurangan LEMAK dalam badan.. Resveratrol membantu dalam mengurang pengumpulan dan menjadi penghalang kepada sintesis lemak seterusnya meningkatkan pengoksidaan asid lemak kerana Resveratrol membantu meningkatkan pengaliran darah yang membawa oksigen ke seluruh badan.. Oleh itu, ianya membantu dalam pembakaran lemak..

Resveratrol juga membantu dalam memberi rasa KENYANG yang sekaligus dapat mengurangkan keghairahan anda untuk makan..

Ianya terbukti benar sebab Mie sendiri dapat rasa selera makan kepada makanan bukan-bukan semakin turun sejak pengambilan Vivix secara konsisten..

So tidak hairan la klu boleh kurus dengan hanya minum VIVIX ja kan? Sebab kandungan utamanya yang hebat iaitu Resveratrol sangat membantu dalam aktiviti pembakaran lemak melalui peningkatan efficiency pengaliran darah yang membawa oksigen ke seluruh badan :)

So kepada anda yang ada masalah KEGEMUKAN, sila lah berikhtiar dengan Vivix.. Kerana memang sangat terbukti berkesan! :)

Inginkan lebih info, boleh w/a Mie ok
010.3694948
sumber

0 ulasan: