Pentingnya DHA & EPA Untuk Anak-Anak

Rabu, Oktober 26, 2016 Unknown 0 Comments

Anak Pintar Dengan Omega Guard

Tadi ada yang tanya produk Shaklee apa yang bagus untuk anak-anak yang masih belajar?

Haaaa Omega Guard memang bagussss sangat tau. Tau tak Omega ni bagus sangat untuk perkembangan otak.

Sebab apa?

Sebab ianya kaya dengan DHA & EPA..

Lagi satu Omega ni memang bagus sangat untuk anak-anak yang bersekolah 📚📒📖Tak kira sekolah rendah, sekolah menengah ataupun yang masih menuntut ilmu di universiti🎓

Sebabnya Omega ni boleh bantu kita untuk lebih fokus dalam kelas, tingkatkan daya ingatan dan juga bertindak sebagai mind booster.

Dalam pelbagai kajian yang dijalankan menunjukkan bahawa pemberian makanan yang kaya dengan Omega 3 mampu mengelakkan kehilangan ingatan sehingga 14%. Antara makanan yang kaya dengan Omega 3 adalah walnut, telur ayam gred tinggi, ikan laut dalam dan juga minyak ikan Omega 3 seperti Omega Guard.

Macam telur ayam gred tinggi tu walaupun tinggi Omega 3, tapi agak susah untuk kita nak anggar sukatan dia. Jadinya, Omega Guard ni memang pilihan terbaik sebab ia mengandungi kandungan DHA sebanyak 120mg dan 180mg EPA, kuantiti yang sangat sesuai untuk anak-anak.

Jom buat pilihan terbaik untuk anak-anak kita.

0 ulasan:

Dilema ibu menyusu bila stok susu tidak cukup selesai selepas 2 minggu

Rabu, Oktober 26, 2016 Unknown 0 Comments


Assalammualaikum...

Salam sayang semua, hari nie dah 7 bulan Mie lalui tempoh sebagai ibu menyusu. Bukan senang tau nak buat stok susu, tambahan pulak Mie masih lagi bekerja, pengurusan masa sangatlah penting. 

Sebagai Ibu Menyusu saat yang paling sukar kita akan lalui adalah menghasilkan stok susu. Semua orang akan lalui benda yang sama, bagi ibu yang bekerja pula anda harus pastikan jadual pam susu anda tidak akan terganggu dek kerana kesibukan kerja.

Ingat ye ibu-ibu sekalian, jangan stress ye sebab stress akan mempengaruhi penghasilan susu.

Jom kita tengok apa kata wanita ini setelah dia hadapi dilema bila mana hanya 2oz sahaja susu yang terhasil setiap satu sesi mengepam dan akhirnya masalah beliau selesai apabila susu bertambah kepada 7oz-10oz setiap kali sesi mengepam. Apa rahsianya??

*** Jom tonton ***



Dah tengokkan, rupa-rupanya supplemen yang diamalkan ibu ini, kesannya seawal 2 minggu sahaja...

Set Penyusuan Shaklee yang diamalkan adalah : 

VITALEA @ MULTIVITAMIN WITH IRON
Untuk memastikan keperluan vitamin dan galian harian dipenuhi. Pada masa kini, pengambilan makanan seharian tidak dapat memenuhi keperluan zat dan vitamin yang diperlukan tubuh. Apa uniknya Vitalea Shaklee ini? Ianya mengandungi iron formula yang sangat penting bagi tubuh.

B-COMPLEX
Lengkap dengan 8 kumpulan Vitamin B termasuk asid folik yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus dan emosi lebih stabil. Vitamin B juga dapat melahirkan wajah ibu yang cantik berseri dan tidak kusam.

VITAMIN C
Membantu meningkatkan sistem imunisasi badan dan meningkatkan kandungan antibodi dalam susu ibu. Meningkatkan kadar penyerapan zat besi dalam tubuh.

ALFALFA
Si Raja Herba, membantu meningkatkan imunisasi, mengandungi kalsium dan bagi ibu-ibu yang menyusu ia sangat membantu mempercepatkan penghasilan susu ibu.Meningkatkan khasiat dalam susu ibu kerana Alfalfa mempunyai 1001 khasiat . Turut membantu dalam memekatkan susu dan menjadikan susu ibu lebih berlemak.

OSTEMATRIX/KALSIUM

Kalsium penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Bagi ibu-ibu yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium dalam diet harian, maka kalsium untuk penghasilan susu ibu akan diserap dari simpanan tubuh ibu.
Jika kalsium ini tidak digantikan maka ibu akan mengalami risiko osteoporosis, sakit kaki dan belakang, mudah letih dan lesu. Sesetengah ibu akan mengalami kerunduman susu semasa haid, dan ini adalah kerana ibu kekurangan kalsium.

ESP – SOY PROTEIN ISOLATE POWDER
Komposisi vitamin utama dalam susu ibu ialah protein. Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protein. Protein juga diperlukan untuk membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga. Pengambilan ESP dapat memekatkan susu ibu. Selain itu dapat membantu menahan rasa lapar kerana ibu menyusu akan kerap berasa lapar dan memberi tenaga berterusan. 

0 ulasan:

Omega 3 Makanan Terbaik Untuk Otak

Isnin, Oktober 24, 2016 Unknown 1 Comments




Pernah tak dengar iklan susu kanak-kanak yang berbunyi begini “Ternyata sel-sel otaknya sedang berhubung!” ini adalah kerana susu kanak-kanak tersebut perlu ditekankan mengenai peranan dan fungsi DHA dan EPA untuk otak.
Tahukah anda bahawa kekurangan zat ini ternyata akan meningkatkan risiko untuk menghidapi alzhemier dan menjejaskan kapasiti memori anak anda. Tapi jangan pandang remeh terhadap omega nie ye, sebab orang dewasa juga memerlukan khasiat ini kerana struktur dan fungsi otak diperlukan seumur hidup.
Omega 3 terdapat didalam minyak ikan dalam bentuk EPA dan DHA. Antara ikan tersebut adalah tuna, salmon dan sardin yang mengandungi kandungan minyak ikan yang tinggi dan juga turut mengandungi Omega 6.

Kebanyakkan sumber omega 3 datangnya daripada ikan.
Selain itu, vitamin B3, B6 dan B12 di dalam minyak ikan juga meningkatkan ketajaman fikiran. Masyarakat Jepun yang gemar menikmati menu ikan mentah dari sushi dilihat mempunyai pencapaian akademik yang tinggi.
Jadi tidak hairanlah kenapa saintis mula tertarik untuk mengkaji budu malah masyarakat Jepun juga telah mula meminati budu. Apa pendapat pembaca dari Pantai Timur semua? Selain dari ikan, khasiat ini juga boleh didapati dari minyak soya, biji labu dan minyak kacang walnut.



Kenapa Omega Guard Shaklee adalah Omega 3 yang terbaik

Omega Guard Sumber Minyak Ikan Omega 3

Omega Guard dihasilkan dari minyak ikan berkualiti dengan cara penyulingan yang dikawal ketat. Dah hasil minyak ikan ini adalah sangat berkualiti.

Kenapa berkualiti? 


Dari segi perbezaan omega guard dan minyak ikan biasa. Omega guard ni dibuat dari minyak ikan terpilih dari laut dalam yang mana ia mengalami proses penyulingan 3 peringkat bagi memastikan tiada sebarang sisa toksik ada dalam minyak ikan itu.

Maklumlah ikan laut dalam ni biasanya tercemar dengan toksik, merkuri dan bahan kimia lain. 

Laut juga sering dijadikan tempat membuang sisa bahan kimia, ada tumpahan minyak dan sebagainya. 

Maka sebab itu anda nak makan minyak ikan boleh, tapi pastikan jenama itu ada jaminan bebas dari bahan kimia macam omega guard shaklee.

Kena bijak memilih, jika salah pilih minyak ikan maka seolah anda hanya membuang wang dengan melabur pada minyak ikan tidak tulen.


Jaminan PENYULINGAN 3 PERINGKAT hanya diberikan oleh omega guard shaklee.

Jom pilih omega guard shaklee untuk anak anda....

Untuk info lanjut hubungi Mie di talian 010.3694948

1 ulasan:

Dilema Rambut Gugur dab Beruban Selesai Hanya dengan Amalkan Tonik Merah

Jumaat, Oktober 21, 2016 Unknown 0 Comments



Rambut gugur nie sebenarnya berpunca dari kulit kepala yang tidak sihat.
Masalah nie boleh menyebabkan stress juga sebenarnya, tambahan pulak jika rambut gugur ditambah lagi dengan rambut beruban.

Jadi hari nie Mie nak kongsi testimoni bagaimana masalah rambut gugur nie selesai hanya dengan amalkan vivix sahaja

Jom kita tengok apa kata isteri ini tentang suaminya yang telah alami perubahan pada rambutnya apabila amalkan vivix secara konsisten 


Testimoni : Tiada Lagi Masalah Rambut Gugur dan Beruban 


Suami saya makan vivix kurang dah rambut gugur dia. Satu lagi yang agak terperanjat tu, bila uban dah bertukar menjadi hitam.
Nampak perubahan bila tengok dari akar ke hujung ada perubahan warna.
Asalnya semua putih, lepas tu start dari akar jadi hitam pula.
Makin konsisten suami saya makan vivix lepas tu

Seronoknya suami bila hasil yang dia peroleh setelah amalkan vivix sangat bagus.

Jika anda juga mempunyai masalah seperti si suami ini, boleh la hubungi Mie untuk info lebih lanjut

Mie : 010.3694948


0 ulasan:

Terkejut Bila Amalkan GLA untuk betulkan kitaran Haid, tapi lain pulak yang terjadi

Rabu, Oktober 19, 2016 Unknown 0 Comments





Assalammulaikum...

Kalau sebut sahaja GLA Complex Shaklee mesti orang akan cakap, nak betulkan kitaran haid ke? Tu dah memang salah satu fungsi GLA la, tapi sebenarnya banyak lagi fungsi GLA nie untuk wanita. Nak tau kena la tengok apa kata pengguna GLA nie, tapi sebelum tu meh kita berkenalan sikit tentang GLA nie ok.


Ramai wanita yang mengamalkan pengambilan EPO (Evening Primerose Oil), ianya sangat baik untuk hormon dan juga kulit. Shaklee tidak mengeluarkan EPO tetapi sesuatu yang lebih baik lagi iaitu GLA Complex.

Sumber GLA daripada makanan agak terhad dan hanya boleh dijumpai dengan jumlah yang kecil dalam oat dan juga daging organ. Untuk mendapatkan sejumlah GLA yang tinggi untuk faktor kesihatan tertentu, minyak yang diekstrak daripada biji bunga evening primerose dan dikeluarkan daalam bentuk supplemen merupakan alternatif yang lebih mudah dan menyenangkan.

GLA (Asid Linolenik Gama) digunakan kebanyakkan kaum wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan. GLA adalah merupakan asid lemak omega-6 yang digunakan oleh badan untuk membentuk prostaglandin. Minyak benih bunga matahari adalah salah satu sumber asid lemak omega-6 yang mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel 

Siapa yang perlukan GLA Complex

  1. Mereka yang menghadapi PMS
  2. Mereka yang mengalami Masalah period tidak teratur 
  3. Mereka yang inginkan mencantikkan kulit
  4. Mereka yang bimbang tentang masalah berat badan yang berlebihan 
  5. Mereka yang menghadapi masalah kencing manis
  6. Mereka yang ingin hamil 

Kelebihan GLA Shaklee untuk Wanita

  1. Memperbaiki kitaran haid
  2. Membantu dalam menangani menopous
  3. Membantu meningkatkan kesuburan
  4. Mengawal kencing manis dan darah tinggi
  5. Membantu menstabilkan hormon dalam badan dan mengatasi masalah kulit jeragat terutama bagi wanita selepas bersalin 
  6. Membantu mengecutkan cyst
  7. Menjadikan kulit sihat dan berseri- seri
  8. Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
Jom kita tengok apa kata pengguna GLA Shaklee




GLA sahabat baik wanita, tiada lagi masalah haid tidak teratur, tiada lagi masalah cyst, kembali subur dengan pengambilan GLA secara konsisten

Jika anda juga mempunyai masalah seperti mereka, anda boleh hubungi Mie untuk info lebih lanjut

Mie 010.3694948 whatsapp @ telegram 


0 ulasan:

Betul ke?? Makan Minyak Ikan Boleh Kurus

Isnin, Oktober 17, 2016 Unknown 0 Comments




Ramai orang ingin KURUS tetapi kebanyakkannya gagal untuk berbuat demikian. Bukan sebab kurus tu sihat tetapi bila badan gemuk, ia akan mengundang bermacam jenis penyakit. Jadi itu la sebab utama kenapa semua orang inginkan badan yang kurus.

Hari nie Mie nak kongsi macam mana Minyak Ikan @ Omega nie berfungsi dalam proses untuk kurus. Pengambilan Omega secara konsisten membantu anda untuk kurus dan sihat. Kalau nak tau Omega nie membantu dalam membakar lemak yang ada dalam badan kita.


" Makan tambahan seperti minyak ikan boleh membantu orang yang gemuk dan orang yang mempunyai tekanan darah tinggi untuk menurunkan berat badan. Menurut Institusi Kesihatan Kebangsaan Omega-3 asid lemak atau asid lemak poli tak tepu yang ditemui dalam minyak ikan sangat penting untuk diet kita kerana badan kita tidak boleh menghasilkannya " sumber rujukan


Fungsi Hormon Leptin dalam pembakaran lemak 


Lemak Omega-3 mampu membakar lemak dengan membantu kita untuk bertindak balas lebih baik kepada hormon yang dipanggil Leptin. Lokasi Hormon Leptin adalah di dalam Sel Lemak

Leptin yang tinggi akan memberitahu badan kita (otak) untuk menyekat selera makan dan membuatkan kita kurang untuk makan. Hormon Leptin yang tinggi akan menyebabkan kita sentiasa kenyang 

Leptin juga menyebabkan badan kita membakar lemak untuk menghasilkan tenaga, leptin juga meningkatkan metabolisme kita dengan meningkatkan pengeluaran tiroid (tiroid mengawal metabolisme)

Leptin yang rendah akan menyebabkan kita sentiasa rasa lapar. credit:source

Jadinya hormon Leptin sangat penting untuk badan kita dalam proses mengawal berat badan  



Antara faktor yang menyebabkan rintangan terhadap hormon Leptin adalah :


1. Gula yang berlebihan 
2. Stress yang melampau 
3. Insulin yang tinggi dalam badan 
4. Tidak cukup tidur
5. Makan berlebihan 


Kepentingan pengambilan Omega 3 adalah seperti berikut : 


1. Omega 3 dapat kawal rasa lapar dengan mengawal paras gula dalam darah

2. Pengambilan omega bersama senaman akan membakar lebih lemak dengan lebih berkesan berbanding jika ambil omega 3 sahaja tanpa senaman. Jadi amatlah digalakkan agar pengambilan omega 3 ini seiring dengan senaman yang dilakukan, supaya kesan dapat dilihat dengan lebih cepat.

3. Omega 3 akan menyingkirkan segala lelemak badan yang tidak diingini




''A 2001 study published in the May 2002 edition of "Obesity Research" discovered that rats fed fish oil gained less weight than rats fed soybean oil. Furthermore, a 2004 study published in "Lipids" confirms the link between weight loss and fish oil as rats with an omega-3 rich diet exhibited reduced levels of fat and leptin. Leptin is a hormone which regulates the appetite and is generally lower in individuals with low body fat content. The 2004 study in "Lipids" concludes that DHA fat oil reduces the accumulation of body fat by restricting the hypertrophy and hyperplasia of fat cells. "Mosby's Medical Dictionary" explains that hypertrophy and hyperplasia refers to an enlargement of cells and an increase in cell production, respectively.'' 


Apa kata mereka setelah mengamalkan Omega 3 ini


Dengan Omega Guard bersama alfalfa makan seminggu 
dapat turun 1.5kg!





Sy jatuh cinta dengan Omega GuardNiat nak cuba Omega untuk kesihatan tapi tak sangka boleh turunkan berat badan sebanyak 8 kg dalam masa sebulan 

Orang ramai tegur dah kurus, baju lama dulu xboleh pakai sangat2 sekarang dah boleh pakai balik. Seluar pulak klu xpakai tali pinggang habis terlondeh 

Uolss kalau nak trunkan berat badan try la Omega Guard Shaklee







Berat turun 4 kg hanya makan Omega Guard je
Pagi sarapan, tengah hari makan cam biasa
malam makan biskut atau roti atau buah sahaja
sebelum tido makan 3biji omega 



Jadi apa tunggu lagi, kalau anda nak kurus secara sihat meh grab satu, harga sangat la berbaloi sempena promosi bulan Oktober 2016 nie, kegunaan juga adalah seisi keluarga. Inginkan maklumat lebih lanjut boleh hubungi Mie, Pengedar Sah Shaklee Anda. Perkhidmatan COD kawasan Perlis dan juga perkhidmatan pengeposan selurun Malaysia 


Mie Normi (ID 1068264)
010.3694948 Whatsapp @ Telegram 




0 ulasan:

Rawat Gastrik Hanya dengan Soya

Jumaat, Oktober 14, 2016 Unknown 0 Comments




Assalammualaikum...

Semua org pernah alami gastrik, Mie sendiri juga pernah kena gastrik. Tak tau nak cakap macam sakitnya bila dah mula kena tu.

Gastrik nie sebenarnya terjadi apabila selaput dalam perut mengalami keradangan atau membengkak. Jenis Gastrik yang menyerang dan sembuh dalam waktu yang singkat dipanggil gastritis akut.

Manakala gastrik berpanjangan dan kerap sehingga bertahun-tahun adalah gastritis kronik. Jom kita tengok lagi macam mana ia terjadi.

Bagaimana penyakit gastrik terjadi ?

TEKANAN (stress), rangsangan atau tindak balas bahan kimia daripada ubat, makanan dan jangkitan bakteria boleh menyebabkan pembengkakan di kawasan permukaan perut.

Pembengkakan yang timbul akibat daripada tindak balas setempat ini menyebabkan seseorang itu mendapat gastritis atau lebih dikenali sebagai gastrik.

Sebenarnya gastrik nie boleh dirawat dengan ubat ataupun secara semulajadi, Mie ambik tindakan merawat gastrik nie secara semulajadi. ESP Shaklee menjadi pilihan hati.

Jom kita tengok macam mana ESP boleh membantu dalam merawat gastrik

ESP ini yang kaya dengan kacang soya terpilihnya, bersifat alkali dan mampu membantu meneutralkan lebihan asid hidrolik yang dirembeskan oleh kelenjar perut tadi. Malah, ESP ini juga mengandungi kandungan protein yang tinggi boleh membantu sistem pencernaan bekerja dengan baik kerana sistem pencernaan kita mula 'bekerja' apabila wujudnya unsur protein dalam perut.

Selain itu, nutrien yang terdapat didalam ESP ini juga mampu membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat hakisan oleh asid hidrolik sewaktu proses pencernaan itu berlaku.


Disini Mie kongsikan juga testimoni pesakit Gastrik yang telah sembuh setelah 10 tahun menderita


Kepada sesiapa yang mempunyai masalah gastrik, dan ingin mencuba untuk berikthiar, boleh la cuba ikthiar dengan ESP nie.

Sebarang info boleh hubungi Mie di talian 010.3694948

0 ulasan:

Set Berpantang Boleh Banyakkan Susu

Rabu, Oktober 12, 2016 Unknown 2 Comments



Assalammualaikum semua, 


Hari nie seronok dapat berita gembira sahabat selamat bersalin, Alhamdullilah...Teringat pulak masa bersalin dulu, pengalaman yang xdapat nak lupa sekali masa bersalin anak pertama. Dah 5 tahun pun masih ingat lagi, tapi kalau tanya mana-mana ibu mengandung pun, saat melahirkan memang benda yang tak boleh dilupakan la, betul tak?



Bila dah bersalin semua orang nak kembali sihat seperti sediakala betul tak?? jadi hari nie Mie nak kongsi macam mana Mie lalui tempoh berpantang dan dalam masa yang sama Mie berpantang sendiri.



Ingat ye ibu-ibu, nak beli set berpantang nie perlu buat kajian sikit na, jangan main beli saja. Sebab apa Mie cakap macam tu?? Sebab tak semua produk sesuai dengan bayi kita dan juga badan kita.


Nie pengalaman Mie sendiri, sebab dah 3kali berpantang, jadinya dah trauma juga la bila luka jahitan lambat baik. Semuanya Alhamdullilah Mie bersalin normal, tapi luka sangat la banyak

Mie pernah juga ambik set berpantang yang ada pati haruan, tapi luka masih juga lambat baik ditambah pula sembelit yang amat sangat masa dalam pantang 


Dari pengalaman lepas Mie cuba ambik vivix sebagai set berpantang Alhamdullilah serasi sangat, badan bertenaga macam tak bersalin, luka cepat baik dan dapat bonus lagi, susu meriah sangat.... Rasa menyesal pun ada sebab lambat cuba Vivix nie.


Jadi sapa-sapa yang nak berpantang dengan Vivix boleh cari Mie OK, WhatsApp saja 010.3694948

2 ulasan: