Ayah Dah Boleh Melihat Semula, Walaupun Doktor sahkan ayah tiada lagi harapan untuk MELIHAT

Rabu, Ogos 03, 2016 Mie Normi 0 Comments



Assalammualaikum 

Mata nie merupakan salah satu organ yang penting dalam hidup kita, sebabnya dengan mata la kita dapat melihat keindahan alam, dapat melaksanakan tugas harian dengan sempurna. Tanpa MATA mampukah kita melihat? Jawapannya sudah tentulah tidak kan, jadi kita harus lah menjaga nikmat pinjaman Allah ini dengan baik.

Ok berbalik kepada tajuk entry Mie hari ni, sebenarnya hari nie Mie nak cerita mengenai RABUN. Rabun ini ada banyak jenis iaitu rabun jauh dan rabun dekat. Jom kita tengok penyebab dan tips mengatasi rabun ini.



Rabun Jauh


Satu keadaan di mana ia menyebabkan mata tidak mampu melihat objek yang relatif jauh dengan jelas (kabur) dan mampu untuk melihat objek yang relatif lebih dekat dengan jelas. Ia terjadi apabila cahaya pantulan objek yang masuk ke mata tidak jatuh tepat pada retina, ini menyebabkan imej yang diterima oleh mata menjadi kabur.

Biasanya rabun jauh berlaku dikalangan pelajar yang digelar "ulat buku" dan juga orang yang bekerja di depan komputer, saintis juga tergolong dalam golongan ini kerana mereka sering menggunakan mikroskop.

Rabun jauh ini boleh diatasi dengan menjaga pemakan dan juga memperbanyakkan pengambilan makanan yang sihat untuk mata amatlah penting. Makanan yang baik adalah seperti brokoli, telor atau bayam. Elakkan melihat objek yang dekat dalam jangka masa yang lama (20 minit) seperti menonton tv secara dekat, membaca di tempat yang kekurangan cahaya dan juga penggunaan media visual yang berterusan seperti gadget, komputer dan televisyen dalam jarak yang dekat 




Rabun Dekat 


Selalunya rabun dekat ini di alami oleh seseorang yang telah berusia 40 tahun. Rabun dekat merupakan sebahagian dari proses penuaan yang dialami hampir semua orang. Penderita akan melalui perubahan kemampuan penglihatan jarak dekat.

Pada usia ini keaadaan lensa kristalin berada dalam keadaan dimana elastisitasinya telah banyak berkurang sehingga menjadi lebih kaku. Rabun dekat sukar dicegah kerana ia berlaku disebabkan oleh faktor usia, akan tetapi ia juga boleh dicegah mengamalkan pemakanan yang sihat untuk mata.


Rabun Jauh dan Dekat  ini selalunya boleh diatasi dengan penggunaan CERMIN MATA dan juga CONTACT LENS, namun ia akan berlarutan kerana ada juga penggunanya yang semakin hari, semakin bertambah 'power' kanta tersebut disebabkan masalah rabun yang semakin kronik.


Masalah Rabun Jauh dan Dekat ini juga boleh diatasi dengan pengambilan supplemen, ia sangat baik untuk kesihatan mata.


Cadangan Supplemen yang boleh diamalkan untuk mengatasi masalah Rabun 



Carotomox


  • Ia mampu mempertingkatkan masalah penglihatan seperti rabun malam, rabun dekat, mata kering dan gegelung mata hitam. 


  • Kandungan alpha carotene di dalam carotomox membantu agar mata menjadi sihat dan menghalang degenerasi penglihatan.



Testimoni Pengguna Carotomox





Alhamdulillah, tak sangka percubaan pertama cari supplement utk mata ayah akhirny BERJAYA. Ayah ada brain tumor yang effect mata kanannya.

Dr. ckp lepas scan & MRI 2 mggu lepas mata kanan ayah dah takde harapan lagi untuk melihat, tapi aku nekad nak bg ayah makan carotomox ni. Baru2 ni ayah ckp die da leh nmpk semula walaupun kabur.

Alhamdulillah! Alhamdullilah! Alhamdullillah...... Pegi scan lg baru2 ni Dr pun tak percaya. 
Alhamdullilah sekarang tinggal nak keluarkan nanah je dr dlm kepala... Mak dan adik pun dah start ambik carotomox utk masalah rabun diaorg.

Alhamdullillah hepi sangat... ! Thanks SHAKLEE berik sinar baru untuk ayahku...!!


Pengambilan CAROTOMOX secara berterusan mampu mengurangkan masalah rabun yang anda alami dan juga mampu mengurangkan power cermin mata anda.

Sebarang pertanyaan mengenai CAROTOMOX boleh hubungi Mie di talian 010.3694948 atau email mimie0586@gmail.com




0 ulasan: