Tiada lagi derita GOUT berpuluh tahun, jalan bertongkat | Asid Urik penyebab utama Gout

Khamis, Mei 12, 2016 Mie Normi 1 Comments




Gout...  Deritanya la bila kena gout nie, nak berjalan pun tak mampu, itulah yang selalu kita dengar bila cakap pasal gout nie kan.

Mesti semua dah sedia maklum pasal penyakit gout nie betul tak? Siapa yang pernah kena gout nie, tentu dah tahu macam mana sakitnya masa tu kan? Jadi hari nie Mie nak kongsi macam mana Vivix mampu merawat penyakit gout. Tapi sebelum tu kita tengok dulu, Apa yang menyebabkan terjadinya Gout? Punca dan Tanda-tanda Gout.

Gout merupakan sejenis penyakit akibat kegagalan metabolisma purin di dalam badan, Gout terjadi apabila kandungan asid urik dalam darah meningkat. Ia terjadi kerana 2 sebab utama iaitu :

  • - Tubuh menghasilkan terlebih asid urik 
  • - Asid urik di dalam tubuh tidak dibuang dengan berkesan 

Punca terjadinya gout adalah disebabkan peningkatan asid urik dalam darah yang menyebabkan pengkristalan terkumpul di sekitar sendi (buku lali, kaki dan lutut)


Tanda-tandanya pula adalah :

  • 1 * Ibu jari kaki akan menjadi merah, panas, bengkak dan tersangat sakit.
  • 2 * Serangan berlaku secara tiba-tiba (kerap kali semalaman).
  • 3 * Sakit mungkin berlarutan berhari-hari atau sekurang-kurangnya 1-2 minggu untuk pulih jika tidak dirawat.
  • 4 * Sendi yang diserang menjadi bisa sehinggakan geseran dengan selimut pun sangat       menyeksakan.
  • 5 * Benjolan akan timbul pada sendi-sendi seperti buku lali, lutut, pergelangan tangan dan jari disebabkan timbunan asid urik yang kelihatan seperti kapur.
  • 6 * Penyakit gout ini boleh berlaku secara tiba-tiba dan tanpa sebab yang ketara. Selalunya serangan akan berlaku sekiranya kekurangan air dalam tubuh bila makan secara berlebihan, minum air beralkohol, kecederaan pada sendi dan juga selepas pembedahan.

Pemakanan pesakit Gout (Senarai makanan yang kaya dengan purin)

Makan yang perlu dielakkan adalah :

  • 1#  Organ dalaman seperti hati, paru-paru, ginjal dan otak.
  • 2#  Ikan bilis, kembung dan sardin.
  • 3#  Daging cincang
  • 4#  Ekstrak daging, ragi (seperti Marmite) dan kiub rebusan daging.

Makanan yang perlu dikurangkan adalah : 

  • 1#  Asparagus, bunga kobis, cendawan dan bayam
  • 2#  Peanuts, lentil, beans dan peas
  • 3#  Poultry
  • 4#  Roti, jagung dan bijirin 

Bagaimana Vivix membantu pesakit Gout??




Seperti yang kita sedia maklum, Vivix bertindak melalui 4 cara iaitu ;
  1. - Memperbaiki DNA
  2. - Mengurangkan inflamasi
  3. - Meningkatkan penghasilan tenaga
  4. - Mengelakkan pengumpulan protein AGE (Advanced Glycation End Product)

Jadi vivix telah memperbaiki kesemua kerosakan pada sel darah dengan menstabilkan kandungan asid urik ke tahap yang normal. Selain itu, ia juga memperbaiki sel-sel yang telah membengkak dan sakit itu kembali normal kepada sel yang sihat.

Vivix juga mengelakkan pengumpulan protein-protein hasil peningkatan gula dan protein yang berlebihan dalam badan yang boleh mengundang kepada penyakit-penyakit kronik di dalam badan seperti diabetis, alzheimer dan penyakit salur darah.

Testimoni pesakit yang telah bebas daripada penyakit GOUT




1 - Testimoni Pesakit Gout 


"Tidak bertongkat lagi untuk berjalan, 
tiada lagi merana gout setelah amalkan vivix siang dan malam"




2 - Testimoni Pesakit Gout 


"Ayah menderita Gout berpuluh tahun sampai papah dinding, 
hilang dengan amalkan vivix" 



Ingin ikthiar gout dengan vivix, anda boleh membuat pesanan di sini < belian online > atau boleh hubungi di talian 010.3694948 untuk maklumat lanjut dan juga info mengenai vivix. Inginkan penjimatan anda boleh mendaftar keahlian di sini < daftar keahlian > nikmati lebih penjimatan harga untuk ahli. Yuran keahlian hanya sekali seumur hidup.


1 ulasan:

  1. Bagusnya vivix dan kandungannya. Bagus juga untuk atasi masalah gout.

    BalasPadam