PERUT BUNCIT | Ketahui Bagaimana VIVIX Membantu Atasi Perut Buncit

Selasa, Mei 03, 2016 Mie Normi 1 Comments


Perut buncit!! apakah penyebab perut menjadi buncit, tahu tak kita bahawa perut buncit adalah petanda penyakit kronik/ bahaya. Perut buncit terjadi disebabkan visceral fat yang bahaya dan banyak berkumpul di perut, dan juga usus kita yang bertoksin sehingga pencernaan tidak dapat berfungsi dengan baik. Vivix membantu menghilangkan perut buncit ini dengan cara Vivix membantu pesakit jantung mengurangkan visceral fat, selain bertindak sebagai agen detoks dan agen yang meningkatkan metabolisma dari peringkat sel lagi.




Apa pulak visceral fat nie?? Sebenarnya lemak nie terdiri daripada dua jenis iaitu subcutenuos dan visceral, Mie nak kongsi sedikit penerangan mengenai lemak jenis visceral fat ini, lemak yang sangat bahaya, lemak ini adalah lemak yang jenis memasuki organ dan melekat pada organ badan.

Biasanya dari lemak yang subcutenuos akan boleh menjadi visceral. Lemak jenis ni boleh berisiko mendapat sakit jantung, kencing manis, darah tinggi dan sakit kronik lain. 




Untuk atasi masalah perut buncit nie kita perlu cari puncanya dahulu, bila kita sudah tahu punca, baru la senang untuk kita atasi masalah itu betul tak. 

Jom kita tengok apakah punca bertambahnya Ukut Lilit Perut.

Pertama - Gaya Hidup 
Pola pemakanan yang tidak betul adalah punca utama berlakunya pertambahan ukur lilit perut. Kurang melakukan aktiviti yang mengeluarkan peluh dan pengambilan makanan melebihi jumlah yang diperlukan dah lebihan kalori akan disimpan sebagai lemak dalam sel-sel lemak.

Lemak yang bertimbun-timbun di seluruh tubuh termasuk perut akan meningkat seiring pertambahan berat badan dan gaya hidup tidak sihat.

Kedua - Usia
Secara semulajadi, aktiviti seseorang akan berkurangan seiring dengan pertambahan usianya. Bahkan jisim otot akan turut berkurangan disebabkan aktiviti yang semakin berkurangan. Ini menjurus kepada penambahan berat badan dan ukur lilit perut.

Sekiranya aktiviti yang berkurangan tersebut tidak diimbangi dengan pengurangan pengambilan kalori, akibatnya semakin meningkat usia, perut akan semakin membuncit.

Ketiga - Keturunan 
Ada sesetengah pendapat mengatakan sekiranya ibu bapa mempunyai ukur lilit perut yang besar, maka anak juga berpotensi memiliki perut yang besar. 

Lelaki - Kebanyakan lelaki cenderung menyimpan lemak di bahagian perut sebelah atas menyebabkan mereka berpotensi mempunyai perut buncit.

Wanita - Sebahagian besar wanita sebelum menopaus cenderung menyimpan lemak di bawah perut, sisi peha dan pinggul. Selepas menopaus, lemak lebih banyak tersimpan di perut sebelah atas.

Keempat - Hormon
Peningkatan stress dalam kehidupan seharian seperti kurang tidur juga boleh menyebabkan lemak perut bertambah. Tabiat kurang tidur akan meningkatkan produksi hormon kortisol dalam otak dan sekaligus meningkatkan penimbunan lemak perut.

Ada setengah orang kurus, tetapi masih juga mempunyai masalah perut buncit, betul tak?? Ini adalah disebabkan oleh Visceral Fat. Sebenarnya Visceral fat ni ada di abdominal kita bahagian perut dan sekelilingnya termasuk jantung. Selain penyebab perut buncit, visceral fat juga penyebab salur darah ke jantung mengecil atau tersumbat dan penyebab serangan jantung

Seperti yang kita tahu, Vivix adalah supplement terbaik untuk mereka yang berisiko tinggi dgn penyakit jantung. Kenapa? Sebabnya Vivix boleh tingkatkan metabolisme badan kita. Bila metabolisma tinggi, pembakaran lemak akan lebih tinggi menjadikan pengurangan akumulasi lemak2 ni. 

Selain itu, perut buncit juga berkait rapat dengan kurang fungsi sistem penghadaman menyebabkan pengembangan usus besar. Vivix juga bertindak sebagai agen detoks yang mampu bersihkan toksin dalam usus yg menjadi punca masalah penghadaman.

Jika diluar sana, biasanya nutritionist mencadangkan teh hijau kan untuk detoks usus. Sebabnya teh hijau ada antioksidan dan juga kandungan catechin yang juga sejenis polifenol, jadi dalam Vivix ni juga ada banyak sumber polifenol yang bantu tingkatkan metabolisma untuk bakar lemak2 tu..

Rasulullah s.a.w telah bersabda: "Perut itu adalah rumah penyakit"

Maksud perut itu bukanlah saiznya tetapi apa yang diisi kedalam perut berupa makanan dan minuman. Nabi menyatakan lagi: " Perut itu semacam telaga bagi badan, urat dan pembuluh darah. Apabila perut itu sakit maka pembuluh darah itu akan membawa penyakit"


Jadi kalau yang tak buncit pun berpotensi berpenyakit kronik, apatah lagi yang berperut buncit. Semestinya kita dah tahu apa yang terjadi dalam perut tu..


Hubungi saya di talian 010.3694948/ emel mimie0586@gmail.com untuk maklumat lanjut




1 ulasan:

  1. amalan pengambilan vivix akan bantu turunkan lemak jahat dalam badan kita. nak kurus sihat..?? memang terbaik ambik vivix..

    BalasPadam