Penawar Kencing Manis Terbaik Agar Luka Cepat Sembuh

Jumaat, Mei 20, 2016 Mie Normi 0 Comments





Pesakit kencing manis ni, bila ada luka di kaki memang susah sangat nak baik dan lambat sembuh. Entry kali nie Mie nak kongsi mengenai penawar kencing manis terbaik agar luka cepat sembuh.

Pesakit kencing manis yang ada luka pada anggota badan perlulah dijaga, sebab takut nanti akan ada jangkitan pulak pada luka tersebut. dan bila jangkitan tu makin parah, doktor akan ambik tindakan untuk potong kaki untuk elakkan jangkitan menyerang bahagian tubuh yang lain.

Haaaaa potong kaki!!! dengar pun dah takut kan, dah tu pulak takkan la nak hidup sepanjang hayat macam tu, betul tak?


PESAKIT KENCING MANIS YANG ADA LUKA PEMBEDAHAN CEPAT SEMBUH 


Pesakit ni alami luka pembedahan di kaki, luka besar dan berlubang-lubang dan luka tersebut tak nak sembuh.

Alhamdulillah beliau ikthiar dengan Vivix, dia ambil vivix 2 sudu teh 2 kali sehari. Dalam masa 2 minggu luka kering & tutup dengan baik.







BAGAIMANA VIVIX MEMBANTU LUKA PESAKIT KENCING MANIS


Bila bacaan gula dalam darah terlalu tinggi, arteri akan menjadi keras dn menyebabkan salur darah semakin menyempit. Salur darah yang sempit akan menghalang zat dan nutrisi yang penting sampai ke tempat yang luka untuk proses penyembuhan luka. 

Bila nutrisi  di bahagian yang luka berkurang, maka sel darah putih pun jadi tidak banyak di bahagian atau kawasan luka tersebut. Peranan sel darah putih ini adalah untuk melawan jangkitan kuman, bila sel darah putih tak efektif, jadi luka susah untuk sembuh.

Vivix mengandungi resveraterol, iaitu sejenis bahan yang berperanan untuk membantu mengawal bacaan gula dalam darah dengan cara memperbaiki sensitiviti insulin  supaya insulin bekerja untuk menukar gula menjadi tenaga dan bukan biarkan gula begitu sahaja.

Vivix juga membantu menghasilkan semula tisu yang sihat dan memperbaiki sistem saraf yang rosak yang mengganggu peraliran darah untuk merawat luka. 


Manfaat vivix untuk kesihatan



Mie 010.3694948





0 ulasan: