Ketahui Bagaimana Vivix Membantu Agar Jantung Sihat

Jumaat, Mei 06, 2016 Mie Normi 1 Comments




"Awal bulan lepas ayah mertua dimasukkan ke hospital dan doktor bagitahu serangan jantung pertama dan ada salur darah tersumbat. Jadi kena refer IJN. Pagi semalam buat pemeriksaan di IJN nak tengok berapa salur darah tersumbat. Sama ada kena masuk belon/angioplasty atau terus kena buat pintasan jantung bypass.

Alhamdulillah petang doktor sahkan salur darah dah tak tersumbat. Jadi ayah boleh balik rumah, apa yang kami ikhtiarkan adalah bagi set kesihatan jantung phytocol, omega dan VIVIX. Memang niat supaya salur darah tersumbat itu hilang secara semulajadi" - Aimi Syairah


Haaaa, macam mana!! takut tak kalau salur darah tersumbat, tu salah satu testimoni seorang ayah yang telah kena serangan jantung kali pertama, Alhamdulillah telah sihat seperti sediakala dengan izin Allah jua. Hari nie Mie nak cerita tentang jantung sihat, jantung adalah organ yang paling penting dalam tubuh kita. Jantung berfungsi untuk mengepam darah yang mengandungi oksigen dan nutrien ke seluruh tubuh badan, jadi kita perlulah menjaga kesihatan jantung. Nanti kita tengok bagaimana vivix berfungsi untuk jantung yang sihat, sebelum tu kita tengok dulu apakah tanda-tanda awal serangan jantung dan masalah jantung.

11 Tanda-tanda awal serangan jantung 


  1. Berasa panas seolah-olah terbakar dan sakit yang amat sangat di sebelah kiri dada.
  2. Mengalami perasaan cemas yang terlampau dan juga kerisauan yang amat sangat.
  3. Hilang nafsu makan secara tiba-tiba dan mendadak.
  4. Mual dan menjurus kepada muntah tanpa sebab-sebab kesihatan lain.
  5. Berpeluh (walaupun tidak melakukan sebarang aktiviti).
  6. Berpeluh (walaupun tidak melakukan sebarang aktiviti)
  7. Pening dan berpinar-pinar walaupun dengupan jantung pada keadaan normal.
  8. Batuk yang berterusan dan bukan macam batuk biasa-biasa
  9. Berasa letih walaupun tidak melakukan sebarang aktiviti yang membebankan
  10. Kebas tangan & berasa sakit bahagian perut,rahang,leher,siku,lengan dan bahu bahagian kiri badan.
  11. Kesukaran bernafas yang tiada kaitan dengan asma

Masalah jantung disebabkan beberapa faktor :


  • Kolestrol tinggi
  • Tekanan darah tinggi
  • Perokok
  • Kencing manis
  • Gemuk(obesiti)
  • keturunan
  • Kehidupan yang tidak sihat
  • Kegagalan menangani stress
  • Pemakanan yang mengandungi tinggi lemak @ kolestrol
  • Pemakanan yang mengandungi tinggi kalori


Jangan tak tahu ye, penyebab utama masalah jantung ialah kolestrol tinggi, bahaya makanan yang berkolestrol tinggi nie. Jadi pemilihan makanan setiap hari sangatlah penting untuk jantung yang sihat dan kita tengok macam mana vivix berfungsi untuk jantung sihat 

Bagaimana pula vivix ni membantu ?


Vivix adalah suplemen yg mengandungi kombinasi resveratrol dan phytonutrien. Sumber resveratrol dan phytonutrien adalah dari anggur muscadine, sejenis anggur yang jarang ditemui dan terbaik kerana ia tumbuh secara semulajadi.

Vivix kaya dengan polifenol, polifenol adalah satu komposisi penting dalam diet manusia dan haiwan. kebaikan polifenol adalah menyediakan bantuan terbaik menentang pembentukan penyakit kronik. Vivix ni memberi perlindungan pada masalah jantung.


Kesihatan jantung dengan vivix "resveratrol membantu untuk mengurangkan keradangan, mencegah oksidasi daripada LDL atau kolesterol jahat, mengelakkan daripada platlet darah melekat dan membentuk gumpalan/ darah beku yang menyebabkan serangan jantung"


8 Tips untuk jantung sihat adalah : 


  • Selalu bersenam sekurang-kurangnya 30 minit seminggu
  • Amalkan pengambilan makanan yang seimbang
  • Sentiasa mengawal emosi agar tidak stress
  • Kekalkan berat badan yang unggul
  • Sentiasa mengawal tekanan darah
  • Sentiasa mengawal paras gula dalam darah 
  • Mengawal kolestrol
  • Lakukan pemeriksaan kesihatan jantung 

Semoga bermanfaat info kali nie ye, berjumpa lagi kita di entry yang lain, Hubungi talian 010.3694948 / emel mimie0586@gmail.com untuk maklumat lanjut

1 ulasan:

  1. Bahaya kan kalau jantung tersumbat ni..amalan vivix setiap hari bantu buang kolesterol dalam darah...

    BalasPadam